Тема. Велика буква в іменах, по
батькові та прізвищах людей
Мета. Формувати в учнів
уміння писати з великої букви імена, по батькові, прізвища людей; закріплювати
вміння правильно писати слова, розвивати уяву, пам’ять, мовлення, виховувати
любов до України, шану до її видатних людей.
Обладнання:
таблиці, картки для роботи в парах і групах змінного складу, малюнки з зображенням білочки та Їжака,
стрічка з реченням для зорового диктанта. презентація
Хід уроку
1.
Організаційний момент. Очікування дітей і вчителя від уроку.
2.
Хвилинка каліграфії.
Загадка. Воно належить мені, але інші вживають його частіше, ніж
я (ім’я)
-
Як
пишеться це слово? (Правило про написання слів з апострофом).
-
Запишемо
цілий рядок цього слова.
3.
Зоровий диктант (стрічка з реченням).
У
мене гарне ім’я!
-
Яке
це речення за метою висловлювання?
-
Скільки
букв у слові ім’я? Звуків?
-
Чому
ви так вважаєте?
4.
Гра «Чарівник» (робота в парах). Перетворіть це речення на питальне.
5.
Проблемна ситуація.
Запис на дошці:
Наша
вчителька – валентина леонідівна бойко.
-
Я
стверджую, в цьому реченні всі слова записані правильно. А як думаєте ви?
(Відповіді дітей: «Я частково згоден…», «Я заперечую, тому що…»).
6.
Мотивація навчальної діяльності.
Казка «Як маленька буква стала великою»
Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто
пропускали, недописували.
-
Чому
мене не помічають, чому часто пропускають учні? – жалілася вона дядьку
Алфавіту.
-
Ти
маленька, тому й не помічаюь, - поважно відповів старий.
І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую-но
я із середини речення переміститися на початок».
І сталося диво. Почали всі поважати букву, писати її
великою. Сподобалося це букві. І наважилася вона дати назву містам, селам,
вулицям, річкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштувалася до імен, по
батькові, стала на перше місце в прізвищах і навіть у кличках тварин посіла
перше місце. Пішла про неї слава по всій Мовляндії. Запишалася буква,
розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, які починаються з неї, пишуться з
великої літери.
7.
Асоціативний кущ.
Відкриваю таблицю на дошці.
імена по батькові
8.
Оголошення теми й мети.
-
Сьогодні
ми поговоримо про велику букву в іменах, по батькові та прізвищах людей.
9.
Робота з підручником.
1.
Вправа
214 (колективно, усно).
2.
Робота
над правилом (робота в парах).
10.
Закріплення. Робота в парах змінного складу (картки з іменами, прізвищами, по батькові)
11.
Робота з підручником. Диференційовані завдання (вибір вільний).
Білочка
|
Записати імена та прізвища 4 учнів класу
|
Впр. 216
Виписати прізвища людей, про яких говориться в тексті
|
Їжачок
|
Впр. 215
Виписати 4 прізвища
|
Впр. 216
Виписати імена людей, про яких говориться в тексті
|
Спільне завдання. Вибірковий диктант.
У класі чергують Ніна і Сашко. До класу зайшла Ольга
Іванівна. Вона похвалила учнів.
12.
Фізкультхвилинка. «Піднімись – великій літері вклонись».
Я називаю слова. Якщо почуєте слово, що означає ім’я, по батькові,
прізвище, ви маєте піднятися.
13.
Робота в групах.
Закріплення.
1.
Вправа
217 (відповідь на планшеті).
2.
Гра
«Годинник» (робота з деформованими реченнями).
14.
Презентація
проектів «Що в імені твоїм?».
1.
Інформація
від учителя.
2.
Захист
проектів (виступ групи дітей).
15.
Підсумок.
-
Чи
справдилися ваші очікування?
-
Що
нового дізналися про велику букву?
-
Що
цікавого дізналися про свої імена?
16. Домашнє завдання. Вправа 218 (диференційовано).
1. Виписати з вправи імена та прізвища.
2. Списати всю вправу.
3. Дописати інші прізвища, які утворилися від імен.
Комментариев нет:
Отправить комментарий